Na našoj stranici koristimo digitalne kolačiće (cookies). Korišćenjem naše stranice, slažeš se da se neki kolačići preuzimaju od strane tvog pretraživača.

Menu

 
Reels Image

Akrilni medijumi - da li su neophodni ili ne

06.06.2018

Akrilni medijumi - da li su neophodni ili ne

Kada govorimo o slikanju uljanim bojama, slikarski medijumi su nešto što se podrazumeva da morate da imate osim samih boja. Na vama je hoćete li koristiti samo terpentin (koji će vam svakako trebati za pranje četkica), samo laneno ulje, njihovu kombinaciju, ili ćete pak kupiti već gotov medijum sa određenim karakteristikama - za brzo ili sporije sušenje, za sjajniju boju ili slično... Ali nešto od toga svakako morate imati kada poželite da razredite boju.

 

 

Sa druge strane, za razređivanje akrilnih boja možete jednostavno natočiti vodu sa česme, nije neophodno da dok slikate na stolu imate još par bočica sa različitim rastvaračima i razređivačima, već je obavezno da imate samo posudu sa vodom. Vodom ćete isprati boju sa četke ili ćete vodom razrediti boju kako bi postala tečnija i transparentnija. To je ono što akrilnim bojama trenutno daje prednost u odnosu na uljane boje, pogotovo kada se radi o početnicima u slikarstvu. Dakle, ako ste se pitali šta vam je potrebno za prvu sliku akrilnim bojama to je jednostavno - platno, četke, boje i voda.

 

Kada je vreme za akrilne medijume?

To sve govori da akrilni medijumi nisu neophodni, ali...! Za prvih nekoliko slika jesu boje su sasvim dovoljne, međutim, kako ih upoznajete i kako se dublje upuštate u rad sa njima, porašće i vaši apetiti. Poželećete da na slici postignete efekte koje ste videli kod svojih kolega ili kod starih majstora a nikako vam to ne polazi za rukom – eto, to je pravi momenat da počnete da razmišljate o akrilnim medijumima jer uz pomoć njih možete promeniti svojstva akrilnih boja.

Voda ne može uvek odgovarati za razređivanje akrilnih boja jer veća količina vode ume da pokvari svojstva veziva koje se nalazi u akrilnoj boji i da tako boja izgubi sjaj i vezivnu moć. A postoje situacije kada želite transparentnu boju koja ima sjaj, kada želite transparentne ali guste slojeve boje ili kada želite izuzetno gustu i „čvrstu“ boju kojom biste mogli da napravite reljefne površine, a takve rezultate ne možete dobiti samo bojom i vodom.

 

Kako odabrati pravi akrilni medijum?

Na tržištu je tako mnogo akrilnih dodataka (gelova, razređivača, pasti...) da se čak i profesionalci sa bogatim iskustvom u radu akrilnim bojama lako izgube. Kada ih kupujete i koristite važno je da znate da razlikujete paste, gelove, razređivače akrilnih boja i usporivače sušenja jer su ovo potpuno različiti proizvodi i koriste se na različite načine, a neki od njih pogrešno upotrebljeni mogu da izazovu neželjeno pucanje ili ljuštenje boje. Ukratko o svakoj od ovih kategorija:

Akrilne paste - guste smese bele boje koje možete da nanosite na platno i formirate reljefne površine, pustite da se osuši, a onda preko slikate. Ili ih možete mešati sa akrilnim bojama kako biste dobili gušću boju. I u tečnom stanju i kada se osuši ovakvi proizvodi su beli (osim ako to nisu paste sa posebnim efektima) i to je važno jer znači da će promeniti nijansu vaše boje ako je u nju dodate - posvetleće je.

 

 

Razređivačima nazivamo proizvode koje koristite kako biste dobili tečniju boju, ali boju koja neće izgubiti sjaj kao kada je razređujete samo običnom vodom. Jedan od takvih proizvoda je Pouring medijum za koji većina vas zna jer je trenutno popularan kao sredstvo za tečno slikarstvo. Bliski njima su i glazing medijumi koje možete koristiti za fine, transparentne, lazurne slojeve.

 

 

Usporivači sušenja (retarder) su tečni i spakovani u bočice na kojima jasno piše da morate biti pažljivi sa količinom koju dodajete u boju. Služe da uspore sušenje akrilne boje kako biste imali mogućnost da slikate i postignete rezultate slične uljanim bojama - tehnika "mokro na mokro", na primer. Zaista bistre trebali da budete obazrivi sa njihovom upotrebom jer mogu izazvati neke neželjene reakcije ako ih dodajete u količinama većim od predviđenih.

 

 

Gel mediumi su proizvodi u koje biste prvo trebali da uložite jer ih možete koristiti na vise načina. Dok su u svežem stanju izgledaju baš tako - poput gela mlečno bele boje, po sušenju postaju staklasto transparentni i vodootporni. I među njima je mnogo varijanti ali osnovna podela bi bila na sjajne/mat gelove i mogu biti heavy/extra heavy što bi označavalo njihovu gustinu, odnosno čvrstinu.

 

 

Osim osnovne upotrebe, da dodate u boju kako biste je učinili gušćom, sjajnijom, transparentnijom i takvom da potezi četke ostaju jasno vidljivi, gel možete koristiti i kada razređujete boju pa osim vode dodajte u nju i malo gel medijuma kako bi zadržala sjaj i vezivnu moć. Takođe, gel medijumi vam mogu služiti kao lepak kada poželite da na platno ili papir zalepite komad drugog platna ili papira u tehnici kolažiranja. Možete ga koristiti i samostalno da biste napravili na platnu ili papiru reljef (tapkanjem špahtlom po svežem gelu dobili biste čupkastu površinu, češljem biste dobili raster...) preko kog ćete slikati bojom. A sjajnim ili mat gelom biste u tankom sloju mogli da premažete sliku ako želite da ujednačite sjajne/mat površine.

Bogatstvo akrilnih dodataka tek dolazi do izražaja kada počnete da ih kombinujete, a s obzirom da su svi na istoj bazi svi oni se međusobno podnose i možete ih mešati kako god poželite (osim ubrzivača sušenja i nekih posebnig sredstava za ugušćivanje boje koji imaju ograničenje u količini, ali je uvek to jasno naznačeno na pakovanju). Potrebno je da provedete dosta vremena u eksperimentisanju kako biste našli onu pravu kombinaciju koja će unaprediti vaše slikarstvo.

Created by the system www.fast-webshop.com

ZWVlZDJ
Популарни производи
У глобалу: 0
Све у корпу
Priuštite sebi kreativno iznenađenje
{IMAGE}
{NAME}
Na lageru Broj: {NUMBER} Cena: {PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu
{SECOND_IMAGE}
{SECOND_NAME}
Na lageru Broj: {SECOND_NUMBER} Cena: {SECOND_PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu