Na našoj stranici koristimo digitalne kolačiće (cookies). Korišćenjem naše stranice, slažeš se da se neki kolačići preuzimaju od strane tvog pretraživača.

Menu

 
Reels Image

Kako se koriste uljane boje?

22.05.2024

Kako se koriste uljane boje?

Uljane boje su jedne od najkorišćenih boja kada je u pitanju slikanje, naročito slikanje na platnu. Jedna od najpoznatijih tehnika slikanja koja datira vekovima i pomoću kojih su urađena najznačajnija svetska umetnička dela, je ulje na platnu. Leonardo da Vinči, Van Gog i Rembrant — su samo neki slavni slikari koji su slikali sa uljanim bojama. Ali kako se koriste uljane boje?

Krenimo redom.

uljane boje

Šta su uljane boje?

Ove boje se prave od pigmenta i vezivnog sredstva na bazi ulja, a najčešće je to laneno ulje ili ulje šafranika. Uljane boje se sporo suše i postaju tvrde u kontaktu sa kiseonikom.

Karakteristike uljanih boja omogućavaju umetnicima da ih mešaju koliko god vremena im je potrebno da dobiju onu nijansu koju žele.

Kako se koriste uljane boje?

Postoji nekoliko pravila kojih se morate pridržavati, bez obzira da li ste početnik, nadareni umetnik ili hobista.

Svaki sloj boje treba da bude masniji i bogatiji nego onaj ispod. To znači da kada slikate, svaki sledeći sloj boje koji se nanosi treba da bude sa većom koncentracijom ulja. Na ovaj način se omogućava da se zadrže prvi slojevi boje onakvi kakvi su i zamišljeni. Dodavanjem ulja slika izgleda masnija, dok dodavanjem rastvarača izgleda manje masna.

Najbolje je slikati od tamnijih boja ka svetlijim. Prvo obojite tamnije delove onoga što slikate pa posvetlite kasnije.

Računajte uvek na to da je uljanim bojama potrebno vremena da se osuše. Preporučujemo da započnete slikanje sa tankim providnim slojevima i onda postepeno dodajete neprovidne deblje slojeve.

Kako da slikate uljanim bojama?

Kako da slikate uljanim bojama?

Ukoliko želite da napravite umetničko delo ulje na platnu, ovo su neki osnovni koraci:

Oprema za slikanje uljanim bojama

Naravno nisu vam potrebne samo boje već i dodatna oprema.

Četkice za slikanje, koje mogu biti mekane i tvrde, okrugle i ravne. Neke četkice se koriste za dobijanje teksture na slici tapkanjem, neke za izvlačenje finih linija, a druge za nanošenje debljih slojeva boje.

Potreban vam je i rastvarač za čišćenje četkica ako radite sa uljanim bojama. Rastvarač nije potreban ukoliko radite sa uljanim bojama koje se mešaju sa vodom. Za razređivanje uljanih boja i pranje četkica koristi se terpentin koji ima miris koji ne prija baš svima. Preporučljivo je prostoriju u kojoj se radi često provetravati i nikako nije preporučljivo spavati u prostoriji u kojoj se radilo terpentinom ili tu suše slike.

Za mešanje boja potrebna vam je paleta.

Ukoliko kao podlogu za slikanje koristite platno, u ponudi imamo veliki izbor štafelaja i slikarskih platna. Više pogledajte ovde.

Kako se mešaju uljane boje?

Paleta uljanih boja

Kako bi dobili željenu boju ili nijansu potrebno je da na paleti pomešate dve ili više boja.

Krenite sa mešanjem malih količina boje kako ne bi ste potrošili puno boje i ne budete zadovoljni rezultatom. Kada vidite da ste na dobrom putu, povećajte količinu.

Više o mešanju boja možete pogledati ovde.

Čišćenje četkica nakon slikanja

Za razliku od akrilnih i vodenih boja, uljane boje se ne mogu skinuti samo vodom već se mora koristiti rastvarač.

Nikad ne ostavljajte četkice, a da ih pre toga niste očistili rastvaračem jer će se stvrdnuti i više neće biti za upotrebu.

Kako da koristite uljane boje za slikanje?

Ukoliko ste početnik, a želite da koristite uljane boje za slikanje, ovo su neki od glavnih koraka:

Odabir teme za slikanje

Ako ste početik Razvijajte svoju veštinu na jednostavnim temama, kao što je mrtva priroda. Složenijim temama, kao što su portreti i pejzaži, možete se baviti kasnije.

Možete da posmatrate fotografiju i po njoj crtate, ili možete da precrtate neki oblik ukoliko niste toliko vešti sa crtanjem.

Definisanje kompozicije

Nakon gledanja u fotografiju odrediti detalj slike koji će biti centar vaše kompozicije. Probajte da ga nacrtate iz različitih uglova kako bi nakon nanošenja boje slika bila zanimljivija.

Početno iscrtavanje

Ovaj korak nije obavezan, ali može biti veoma koristan kada budete spremni da počnete sa slikanjem.

Nacrtajte predmet slike na podlozi na kojoj slikate ugljem. Ne zaboravite da nanesete fiksativ kako ga boja ne bi razmazala. Možete nacrtati skicu vrlo lagano olovkom, kako se ne bi videla kroz boju ili uljanim ili akrilnim bojama, u veoma neutralnoj, razređenoj boji.

Koristite široke linije da zabeležite osnovne elemente: ne pokušavajte da verno reprodukujete scenu do najsitnijih detalja ili ćete nepotrebno preopteretiti svoju sliku.

Nanošenje početnih slojeva boje

Da bi se boja dobro prilepila i osušila bez pucanja, potrebno je naneti tanki sloj boje koji predstavlja  pozadinu slike.

Bela pozadina osvetljava nijanse i idealna je kada će na slici biti više boja. Obojena pozadina pruža osnovni ton koji ujedinjuje sliku. Izaberite boju na osnovu konačnog tona koji želite da slika ima (topao, hladan, svetao, taman…).

Koristite dobro razređenu boju i sačekajte da se osuši pre nego što pređete na sledeće korake.

Takođe možete koristiti akrilnu boju, koja se brže suši.

Nanošenje drugih slojeva

Bojanje slike se vrši preklapanjem slojeva boje. Počnite dodavanjem područja senke i svetlosti, popunite velike površine bojom, a zatim strpljivo radite, nanoseći sve intenzivnije slojeve boje.

Morate se pridržavati zlatnog pravila uljanog slikanja koji smo naveli ranije u tekstu - svaki sloj boje treba da bude masniji i bogatiji nego onaj ispod, tj. da sadrži više ulja nego prethodni. Da biste to postigli, jako razredite prve slojeve, a sledeće sve manje i manje razređujte. U suprotnom, rizikujete da slika vremenom počne da se ljušti.

Drugo osnovno pravilo: sačekajte da se sloj boje potpuno osuši pre nego što nanesete sledeći.

Postoji još jedna, brža tehnika, za iskusne slikare: slikanje 'alla prima'. Ova tehnika se koristi na otvorenom ili za hvatanje spontanosti scene; omogućava vam da završite sliku u jednoj sesiji, jer se svaki sloj boje nanosi preko prethodnog dok je još svež, ali ovo je već tehnika za napredne umetnike.

Finalno ukrašavanje slike

U završnoj fazi lagano nanosite boje. Ovde se definiše rad umetnika. Postepeno doterujte svoje delo, dodajte svetla, radite na senkama i usavršavajte detalje. U ovoj fazi, svaka veća promena u boji podrazumeva promenu svih nijansi na slici.

Na našem sajtu ćete naći veliki broj uljanih boja, slikarskog platna, kao i kompletnog pribora za slikanje, crtanje i druge umetničke radove.

Created by the system www.fast-webshop.com

ZmFhM
Популарни производи
У глобалу: 0
Све у корпу
Priuštite sebi kreativno iznenađenje
{IMAGE}
{NAME}
Na lageru Broj: {NUMBER} Cena: {PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu
{SECOND_IMAGE}
{SECOND_NAME}
Na lageru Broj: {SECOND_NUMBER} Cena: {SECOND_PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu