Na našoj stranici koristimo digitalne kolačiće (cookies). Korišćenjem naše stranice, slažeš se da se neki kolačići preuzimaju od strane tvog pretraživača.

Menu

 
Reels Image

Uljane boje za koje vam ne trebaju medijumi

07.06.2017

Uljane boje za koje vam ne trebaju medijumi

Ako pokušate klasične uljane boje da pomešate sa vodom desiće se upravo to što očekujete - nećete uspeti. Svima nam je dobro poznato da su ulje i voda tečnosti koje se ne mogu sjediniti, pa se verovatno pitate koju to tajnu kriju uljane boje razredive u vodi. Tajna je ta da sadrže ulja koja su modifikovana određenim dodacima, pa umesto da odbijaju vodu ove boje se sa njom uspešno mešaju i rastvaraju.

 

 

Nekoliko brendova je u svoju ponudu uvrstilo seriju ovakvih boja i to je obradovalo veliki broj kako profesionalnih slikara, tako i onih koji se slikarstvom bave iz hobija. Naime, jako je česta pojava da se kod slikara javi alergija na medijume i terpentine kojima se uljane boje razređuju, pa su prinuđeni da se odreknu uljanog slikarstva i pređu na rad akrilnim bojama iako se akrilne boje znatno drugačije ponašaju i ne odgovaraju navikama i potrebama svih slikarа. Mnogi od njih nemaju adekvatne ateljee za rad, a zbog jakih mirisa i štetnih isparenja ne mogu slikati uljanim bojama i čuvati takve radove u prostorijama u kojima provode i ostatak dana. Nekima uljani medijumi izgledaju previše komplikovano pa je to razlog zbog kog se ne upuštaju u uljano slikarstvo, a oni koji nemaju problema poput ovih odluče se za vodorazredive uljane boje jer je svakako prijatnije i jednostavnije raditi njima.

Koje su prednosti uljanih boja razredivih u vodi

Osnovna prednost im je upravo to što se mogu razređivati vodom, ali i to da pribor koji ste koristili pri slikanju možete oprati samo vodom, neće biti potrebne nikakve hemikalije. Još jedna dobra strana je da njihovo sušenje traje nešto kraće nego kod klasičnih uljanih boja, ali opet dovoljno dugo da slikaru da mogućnost za tehniku kao što je "alla prima". Tokom rada i nakon sušenja imaju potpuno isti izgled i iste karakteristike kao i boje razređivane uljanim medijumima – mekani prelazi, visoka sjajnost i intenzivnost.

 

 

Kako se slika uljanim bojama rastvorivim u vodi

Pre svega, ne postoji ograničenje u odnosu vode i boje - vodu možete koristiti u količini koja vam je neophodna kako biste dobili odgovarajuću gustinu za vašu tehiku slikanja. Možete i ne dodavati vodu uopšte već slikati gustom bojom iz tube, možete dodati mali procenat vode i napraviti boju koja će se lakše nanositi slikarskom špahtlom ili čvršćom četkom, a upotrebom veće količine vode ili dodavanjem boje u vodu dobićete efekat akvarela.

 

 

Voda nije jedino što možete mešati sa ovim bojama, tu je i nekoliko pomoćnih proizvoda poput slikarskog medijuma, glazurnog medijuma, slikarske paste, različitih varijanti završnih lakova i svi su oni razredivi vodom, takođe. Uz njih će se proširiti mogućnosti, ali će vam biti potrebno malo vremena i strpljenja da ih upoznate i otkrijete kombinaciju koja vama najviše odgovara.

 

Slikarski medijum će boju učiniti transparentnijom, tečnijom i slojevi će nakon sušenja imati veći sjaj od onih koje ste mešali samo sa vodom. Glazing medijum možete koristiti ukoliko želite svoju sliku da gradite iz lazura i preporučljivo je koristiti ga u završnim slojevima, a slikarska pasta iz ove serije je ustvari vodorazrediva uljana boja bez pigmenata i nju ćete koristiti kada želite reljefne nanose i vidljive poteze , boja će ostati gusta ali transparentnija i slabijeg intenziteta.

 


Kolekcija Cobra

 

Kao što i sami možete zaključiti - uz sve dodatne proizvode jako je veliki broj mogućnosti koje ove boje daju, pa gotovo da nema ograničenja ni po pitanju slikarskih tehnika. Bilo da svoju sliku gradite iz jednog sloja tehnikom "mokro na mokro" , bilo da je gradite iz lazura, slikate u slojevima ili negujete reljefno slikarstvo, vodorazredive uljane boje će vam to omogućiti baš kao i klasične.

 

Moraćete da obratite pažnju samo na to, da se pravilo slikanja u slojevima razlikuje od onog koje važi kod slikanja klasičnim uljanim bojama. Kada boju razređujete uljanim medijumima pravilo glasi "masno preko posnog" i to bi značilo da ćete početne slojeve slikati sa manje lanenog ulja u medijumu nego završne, a kod boja razredivih vodom važiće pravilo da prvi slojevi sadrže više vode a svaki naredni manje od prethodnog, dok se za završni sloj preporučuje korišćenje čiste boje ili boje razređene medijumom i glazing medijumom. Treba poštovati i pravilo nanošenja debljih slojeva preko tankih,a ne obrnuto, kako se ne bi javilo pucanje poslednjih slojeva.

 

 

Podloga za slikanje može biti platno ili karton, uobičajeno, ali je obavezno da bude pripremljena za rad uljem. Sav ostali pribor je isti onaj koji koristite za klasično uljano slikarstvo. Završena slika zahteva sloj zaštitnog laka - nakon 6 meseci do godinu dana sušenja, zavisno od debljine bojenih nanosa, potrebno je naneti neki od završnih lakova namenjenih uljanim slikama. Za one koji ne podnose mirise i isparenja klasičnih lakova, to može biti i lak iz serije vodorazredivih uljanih proizvoda koji je bez mirisa - i ovaj deo posla je, dakle, olakšan i učinjen prijatnijim.

 

.

 

Created by the system www.fast-webshop.com

NzU4ZTR
Популарни производи
У глобалу: 0
Све у корпу
Priuštite sebi kreativno iznenađenje
{IMAGE}
{NAME}
Na lageru Broj: {NUMBER} Cena: {PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu
{SECOND_IMAGE}
{SECOND_NAME}
Na lageru Broj: {SECOND_NUMBER} Cena: {SECOND_PRICE} RSD
-
1
+
Dodaj u korpu